Dag 8,Bakersfield-Seq.park-Selma 320km - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ben en Anka Meijer - WaarBenJij.nu Dag 8,Bakersfield-Seq.park-Selma 320km - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ben en Anka Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 8,Bakersfield-Seq.park-Selma 320km

Door: Anka

Blijf op de hoogte en volg Ben en Anka

08 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het is nu al de negende dag, maar eerst maar even een verslag van de 8ste dag.
Op tijd weer vertrokken richting het Sequoia Park.
Het was goed weer, nog even gevraagd voordat we het park inreden of het zo bleef, dat zou zo zijn.
De dag hiervoor had het hier gesneeuwd, maar dat zou vandaag niet gebeuren, dus.........het park in.
Het was práchtig en genoten van de schitterende uitzichten.
Na 3 kwartier rijden moesten we ons opstellen in de rij, want er werd aan de weg gewerkt, een heel lang stuk.
Om 2 uur mochten we erdoor.
Eenmaal boven begon het wel steeds kouder te worden en warempel, er lag nog wat sneeuw!
Dus......meteen een foto gemaakt want dat was toch wel uniek!
Maar we kwamen steeds meer sneeuw tegen en het werd nóg kouder.....
In dit park staan hele dikke bomen en boven zou de allerdikste staan, die wilden we zien natuurlijk.
Dus, doorkarren.
Het werd steeds witter en we waanden ons in Zwitserland!
Motoren geparkeerd en door de sneeuw naar die dikke boom......
Mooie foto's gemaakt, dát dan weer wel.
Toen terug, de bergen af.
Er was inmiddels zoveel mist ontstaan, dat we heel langzaam moesten rijden.
En het was KOUD!!!! Bérekoud!
Op een gegeven moment was het níet meer te doen en zijn we langs de kant van de weg gaan staan.
We waren allemaal verkleumd, de mannen het meest.
We stonden allemaal te trillen en te beven en hebben ons, zoals de melkboer het vroeger deed, ons met de armen warm te slaan.
De mannen zaten met hun handen vlak bij het motorblok om weer wat te ontdooien. Het was echt bar en boos!
Toen het weer een beetje ging zijn we verder gereden en er kwam geen eind aan de mist.
Uiteindelijk kwamen we weer in het zonnetje terecht! Wat een verademing!
Doorgereden naar Fresno (Selma), naar ons hotel en iedereen onder de warme douche!
'S avonds in een heel gezellig restaurant gezeten en waren de barre rit alweer vergeten.
Tja, je moet wat meemaken hè, anders is het ook maar saai................
De negende dag naar San Francisco.

• 09 Oktober 2011 - 06:30

Team PA:

Oh wat erg, geen winterhandschoenen en al dat soort spul......... Maar ja bikkels zijn het natuurlijk.

• 09 Oktober 2011 - 08:09

Familie :

Hi allemaal!

De helmen zijn nog op tijdens de foto...hoezo koud? Toch weer een super verhaal en mooie plaatjes!

Liefs van ons 4

Gesinus, volgens mij heeft Arjan het weleens over deze bomen gehad, er past een auto door.

• 09 Oktober 2011 - 09:37

Nanda:

Wauw! Indrukwekkende foto's zeg!
    Wat maken jullie toch een byzondere reis!
    Echt super om jullie op deze manier te zien!
    Wat een boel uitroeptekens hè? Hihi!
    Maar ben echt super trots op m'n pa en ma!!

Veel liefs Nanda

• 09 Oktober 2011 - 12:27

Carolien Deuring:

ik zie mezelf nog staan 2 jaar geleden, bij de General Sherman, alleen in korte broek.
    wat een verschil dan, wel leuk die sneeuwlaag, maar op de motor wel erg koud...
    goede reis verder

• 10 Oktober 2011 - 07:38

Kasper En Hilly:

Wat een prachtige foto's en wat een fantastische mooie boom! Wat zien jullie veel, geweldig zeg. Ongelofelijk dat het weer tijdens zo'n rit zo anders kan zijn, lang leve de helm.
    We hebben het al eerder gezegd, maar the fantastic seven hebben deze barre tocht toch maar weer doorstaan! We zijn trots op jullie!
    Liefs ons